#
It is currently Thu Jul 24, 2014 4:10 am


Post a new topicPost a reply Page 2 of 3   [ 41 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 1:27 pm 

Joined: Mon Apr 30, 2012 1:00 am
Posts: 5
gaaangster
yellow inners it is
yeah i have a big ol fc frontmount oil cooler ill be installing here in the next couple weeks.
shimming the oil pump and doing the fivespeed swap this weekend.
i need victory pipes so bad. also. props on the wood slatted roof rack.
also one of my ideas hah


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 1:37 pm 

Joined: Tue Jul 07, 2009 1:15 am
Posts: 26
Location: Denver, Colorado
Vs Gravity wrote:
gaaangster
yellow inners it is
yeah i have a big ol fc frontmount oil cooler ill be installing here in the next couple weeks.
shimming the oil pump and doing the fivespeed swap this weekend.
i need victory pipes so bad. also. props on the wood slatted roof rack.
also one of my ideas hah



Oil cooler is to come on mine too haha, I need to re-do the wood slattes for the rack, i've got a metal one on now. I wanna do a 5 swap so bad but think i'm just gonna wait till this dumb 5me dies first. does yours have the live rear axle?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 2:02 pm 

Joined: Mon Apr 30, 2012 1:00 am
Posts: 5
yeah its straight axle
i want to throw a jz in so bad..
my me gets DOWN tho
are you just running chopped springs still?
im looking at running x7 front coils and ma60 rear coils from t3.
screw this spring separate from strut crap.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 4:56 pm 

Joined: Tue Dec 08, 2009 12:34 pm
Posts: 322
Location: southern PA
love the 2 tone on this!!

i've really been craving a mx62.... now to just find a clean one :tu:

_________________
Schassisowner's garage sale 4me parts galore!

http://japanesenostalgiccar.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=18604&p=158903#p158903

mx32 2jz swap in progress


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 5:05 pm 

Joined: Tue Jul 07, 2009 1:15 am
Posts: 26
Location: Denver, Colorado
Vs Gravity wrote:
yeah its straight axle
i want to throw a jz in so bad..
my me gets DOWN tho
are you just running chopped springs still?
im looking at running x7 front coils and ma60 rear coils from t3.
screw this spring separate from strut crap.


I would love to do the x7 front coils and ma60 rears but i dont got the $$$ for that haha so yeah I'm running chopped stock springs up front and then i have Eibach AE86 springs in the back with Tokico blue shocks. I have the matching front springs but the top of the Eibach front spring is not the same size as the stock cressida spring so i still need to figure out a way to get those in. I think once i get those in I'll chop a coil or two off the Eibach springs till I can afford the coils from T3.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Mon May 07, 2012 4:41 pm 

Joined: Mon Mar 19, 2012 11:10 pm
Posts: 34
Location: Washington
I would love to do the x7 front coils and ma60 rears but i dont got the $$$ for that haha so yeah I'm running chopped stock springs up front and then i have Eibach AE86 springs in the back with Tokico blue shocks. I have the matching front springs but the top of the Eibach front spring is not the same size as the stock cressida spring so i still need to figure out a way to get those in. I think once i get those in I'll chop a coil or two off the Eibach springs till I can afford the coils from T3.[/quote]

You know you could pick up some lowering springs for the MKII supra and it will fit right up. they only lower the Supras like an inch or so but will lower the x6's about 2 1/3, 3 inches. Thats what I plan on doing.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Thu May 10, 2012 7:39 pm 

Joined: Tue Jul 07, 2009 1:15 am
Posts: 26
Location: Denver, Colorado
so after taking out the right side yellow light and just having it black i was looking at it and i didnt like it but i did like my intake set up so i did this.......

Image

Uploaded with ImageShack.us

then for when it rains i made this......

Image

Uploaded with ImageShack.us

things to do when your broke and still want to play with your car haha hopefuly more to come ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Wed May 23, 2012 6:04 am 

Joined: Tue Oct 27, 2009 1:10 pm
Posts: 9
Location: colorado
man I miss this car glad you still have it tho..Ever get a wild hair to sell her hit me up..

Image
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Wed May 23, 2012 6:13 am 

Joined: Tue Oct 27, 2009 1:10 pm
Posts: 9
Location: colorado
Id prob make you a good deal on the dr20 wheels I have, getting something dif soon..

http://forums.club4ag.com/zerothread?id=106533


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Wed May 23, 2012 12:36 pm 

Joined: Tue Jul 07, 2009 1:15 am
Posts: 26
Location: Denver, Colorado
How do you keep finding awesome Cressidas? haha glad to see you got another one and got it nice and low, I do like those rims, hit me up when your thinking about selling, if i got the money i'll probably pick them up from you.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Sat Jun 02, 2012 10:53 am 

Joined: Mon Apr 30, 2012 1:00 am
Posts: 5
Just finished the first and only fivespeed mx62 i have ever seen.
Ive seen x63's but 62 is a whole different ballgame.
Had to have driveshaft spacer milled out fabricated whole new tranny xmember and made brackets for the ma60 clutch pedal.
4age flywheel bolts haha
Next step is lifting motor and tranny an inch or two for maximum slammage.
Then coils.
Ill keep you cats posted.
Ill post pictures later tonight.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Sun Jun 03, 2012 1:50 pm 

Joined: Mon Mar 19, 2012 11:10 pm
Posts: 34
Location: Washington
I thought the mx62 was the wagon?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Sun Jun 03, 2012 7:41 pm 

Joined: Tue Jul 07, 2009 1:15 am
Posts: 26
Location: Denver, Colorado
Vs Gravity wrote:
Just finished the first and only fivespeed mx62 i have ever seen.
Ive seen x63's but 62 is a whole different ballgame.
Had to have driveshaft spacer milled out fabricated whole new tranny xmember and made brackets for the ma60 clutch pedal.
4age flywheel bolts haha
Next step is lifting motor and tranny an inch or two for maximum slammage.
Then coils.
Ill keep you cats posted.
Ill post pictures later tonight.



Cant wait to see the work!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Sun Jun 10, 2012 10:37 pm 

Joined: Wed Jul 22, 2009 4:20 pm
Posts: 177
Location: Brooklyn New York
Mitch1jz wrote:
I thought the mx62 was the wagon?


Word. Me too.

_________________
- 1984 Toyota Celica Supra 5M/5 Speed swapped <3
- 1986 Toyota Cressida 5M/Auto
- 1987 Toyota 4Runner SR5 Turbo <3
- 1985 Toyota Celica GTS Convertible


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Tue Jun 12, 2012 3:50 pm 

Joined: Tue Jul 07, 2009 1:15 am
Posts: 26
Location: Denver, Colorado
TransAmBandit wrote:
Mitch1jz wrote:
I thought the mx62 was the wagon?


Word. Me too.


not according to my VIN ;) haha


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Wed Jul 04, 2012 7:48 am 

Joined: Tue Jan 31, 2012 11:17 am
Posts: 54
Location: Abbeville, LA
MX62 is a x6 with a solid axle. (Early sedans and all wagons.)
MX63 is a x6 with IRS

_________________
You hold all the keys, you know all the roads,
Why don't you guide me in if I'm such a lost soul?

Audioslave - Revelations

1982 RHD Toyota Carina Turbo
1988 RHD Nissan Fairlady Z 300ZX Turbo
1989 Volkswagen Cabriolet


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Wed Jul 04, 2012 7:52 am 

Joined: Tue Jan 31, 2012 11:17 am
Posts: 54
Location: Abbeville, LA
Mitch1jz wrote:
You know you could pick up some lowering springs for the MKII supra and it will fit right up. they only lower the Supras like an inch or so but will lower the x6's about 2 1/3, 3 inches. Thats what I plan on doing.


This is good info for sure! It'll certainly fix this 4X4 issue I am having...

Image
Image

_________________
You hold all the keys, you know all the roads,
Why don't you guide me in if I'm such a lost soul?

Audioslave - Revelations

1982 RHD Toyota Carina Turbo
1988 RHD Nissan Fairlady Z 300ZX Turbo
1989 Volkswagen Cabriolet


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Thu Jul 05, 2012 8:08 am 

Joined: Wed May 23, 2012 8:28 pm
Posts: 180
Location: COSTA RICA, CENTRAL AMERICA.
I congratulate you, I like your cressida ...


I like to look, the wheels of the celica, in the cressida.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Tue Aug 07, 2012 11:41 am 

Joined: Mon Apr 30, 2012 1:00 am
Posts: 5
I made coilovers for the 62 bout a month ago.
;)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: MX62
PostPosted: Tue Jul 16, 2013 10:40 pm 

Joined: Tue Jul 16, 2013 1:24 pm
Posts: 1
Hello, lookin how to lower my cress. I gotta 81 mx62 and its real candy and I was very lucky for findng it. I need some advice on a set up that will lower me about 2 inchs. Im going through a toyota program right now so im aware on how hard it its to slam these so any knowledge is helpful. Thanks
p.s, im new to this forum lyfe and dont know how to upload pictures but id love to show yall my ride


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post a new topicPost a reply Page 2 of 3   [ 41 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3  Next


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net