#
It is currently Thu Oct 23, 2014 10:13 am


Post a new topicPost a reply Page 2 of 3   [ 51 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 15, 2009 10:40 pm 

Joined: Fri Aug 17, 2007 1:26 pm
Posts: 10
Location: richmond BC
OldSchoolMugen wrote:
Hi Justin, how are you, your family, work, and projects? It's Junior. You did the D16 wiring for me some years back..... :D .



Doing well :) I don't post enough.. The '76 convertible is now getting a JRSC Z6... had enough issues with the ER turbo :( the wagon is going awd!! I'm getting them ready for the road trip to JCCS 2010

I'll create my own thread...

_________________
Old skool rules.. new skool technology
*Featured articles in Honda Tuning, Custom Car, Superstreet*


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 15, 2009 10:46 pm 

Joined: Fri Aug 17, 2007 1:26 pm
Posts: 10
Location: richmond BC
F-edUpFirstGen wrote:
click the link right above your post justin, they have been posted lol

haha.. It didn't show a 2nd page when I looked earlier lol
looks good!

_________________
Old skool rules.. new skool technology
*Featured articles in Honda Tuning, Custom Car, Superstreet*


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 16, 2009 2:21 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
Not much of an update, been kinda busy. But i think im picking up my block tomorrow, so some work should be starting soon.



but for now, the next little project. Busting open the turbo..



Image



Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 17, 2009 6:07 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
Well eli brought me my intake manifold and block today :)

Unfortunatley it was right when i was ready to go home haha. So i didnt touch it today. but tomorrow ill get it on the motor stand and start work!

and dont worry ill never use a FRAM filter!! :D



Image



Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 3:51 am 

Joined: Sat Aug 29, 2009 6:04 pm
Posts: 369
Location: Malaysia
damn, you have one of the largest muscle cars in your house and a small mini honda. its basically the real david vs goliath!

the only american i have is the 1995 jeep wrangler, which its restoration has been finished recently.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 7:53 am 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
kev84 wrote:
damn, you have one of the largest muscle cars in your house and a small mini honda. its basically the real david vs goliath!

the only american i have is the 1995 jeep wrangler, which its restoration has been finished recently.


haha. im a car lover from all over the world. Pretty much every make has atleast one model that appeals to me and i would like to build someday. but i either like the really old stuff, or the really new stuff. not much of a fan for anything in the 80's-90's


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 11:32 am 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
new MUCH larger intercooler is now on its way :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 18, 2009 6:38 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
Heres the tear down from today:

Black Greasy Block:

Image

Image

Image



Suuuurre. i COULDA used the filter wrench.. but honestly. a fram doesnt deserve it... DEATH TO YOU!.

Image




Stripped & Mostly degreased

Image

Image

Image



Intake manifold, ready to be customised :)

Image


Parts....

Image


Pistons and Rods for SALE!!!!

Stock rods and pistons out of the f22a4. (you figure out whatelse they fit, i dont know)
They are in great shape. approx 90k ish miles. what you see is what you get! great replacement set. Pulled from a running motor. Make me an offer! Just need something to help fund the bisimoto!

Image


Block is ready to get some work done now! Depends on how busy i am monday if i get to them or not. I got some wheels to do for eli now :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 23, 2009 6:52 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
We'llllllll.....

Im not very happy with the final result. It looked super good when i laid the powder, but after it flowed out it freaking turned purple.... and i have NO idea why. i tried again on the turbo with a base coat thinking maybe it needed one, and again... purple... it was supose to be this bright candy ass pink! it looked amazing. But it failed. I guess thats what i get for not testing a new color i havnt used yet.

So i havnt decided if im just going to deal with it yet, or throw some something else. Ill probably change since i dont really like it. but for now... i guess it will do. Its kinda neat in teh sun, it sure has a lot of sparkle too it. ( that doesnt show up in the pictures)

Anyways, here we go.

Cleaned block

Image

While i was waiting for the block to get prepped for powder (letting it heat up to temp)

i went to work on the oil pan. I figured since its just going to get scratched and beat to shit anyways... i was going to put a lot of time, money or effort into it. So i didnt even blast it/clean it or anything. which is a big no no, because it made the powder bubble some haha. but thats okay. in a week of driving its going to be scratched to shit anyways!!

Before:

Image

Finished in Mirror Black, that bubbled on teh bottom haha.

Image

heres the dry powder... when i was SUPER excited about it....

Image


The dark spots are just shadows from teh fence.

Image

Fresh bore and hone nexxtt!

Image

Image

Image


and of coures the turbo all finished :D

Image


So the more i look at the pictures, the more positive im going to redo it lmao. im just not feeling the purple at all....

I guess this update will happen all over again after xmas.
YAY For 4 day weekends :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 24, 2009 2:10 am 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
alright, well after some carefull thought... after my 4 day vacation im going to start prepping it for anodized red. Its a 4 stage color. So it will probably take me 4 days to complete. but i think it will be well worth it.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 29, 2009 6:21 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
started getting the head cleaned up!!
Looks 1000 Times better doesnt it?

Image


Got stage 2 of the base coat laid down for the block.

Image


and now that i got home. i find my new massive front mount waiting for me :)

Image


More updates soon!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 31, 2009 9:02 am 
User avatar

Joined: Sun Nov 01, 2009 9:56 pm
Posts: 158
Location: Tacoma, WA
I know it wasn't the color you wanted but that was a really nice looking purple!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 31, 2009 2:53 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
yeah i almost hesitated to change it the day i finally did lol. it was almost hard. it kinda grew on me. but i think the red will look way better.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 04, 2010 6:20 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
Well one sore wrist later. i got all the valves/springs out. thats sure a bitch of a job with out the proper tool! lmao but i got it done :) good old tricks of the trade.

sorry for the gloomy pic. but nothing else really exciting going on.

Image

More sooon.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 2:55 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
good update for you guys!

looks like im picking up a 77 cvcc shell here in just a few days :D stoked!!

I ordered the red powder for my block and my main and rod bearing kit. so i can start getting hte motor back together!!

Finally finished cleaning my head, its finally ready for some machine work. I'll get that done asap! and i powder coated the rear coolant line with a custom mixed color. I called it, Color Coated Neon Green :)

Before:

Image

after:

Image

sorry the room im working in right now has lack of lights.... I'll get some new lighting here in a couple days lol. No more gloomy pictures!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 6:07 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
FINALLY!! Bisimoto finally emailed me back with a tracking number saying my cam shaft is done and it and the cam gear are on the way!! They better be here friday, because i paid for 3 day shipping! WOOT!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 6:44 pm 
User avatar

Joined: Fri Dec 19, 2008 8:23 am
Posts: 173
Location: Staten Island, NY or Miami, FL
Any pics of the car itself?

_________________
Image
1989 Toyota Supra MA70
2JZGE + Turbonetics 60-1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 7:30 pm 

Joined: Fri Dec 04, 2009 12:59 am
Posts: 36
Location: The Dalles, OR
shoulda posted some huh? lol my bad.

Image

Image

Image

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 11:37 pm 
User avatar

Joined: Mon Jan 19, 2009 9:35 pm
Posts: 106
Location: Olympia, WA
Awesome progress! You've got some work in store for you with that body too eh?

_________________
Image
1981 Accord Hatch (1stGen) - 1984 Accord Sedan (2ndGen)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 1:42 pm 

Joined: Tue Jun 09, 2009 4:23 am
Posts: 156
Location: Carolina, PuertoRico
That car looks ugly but its really rust free :D .I think its a perfect project platform 8) I want to see the cross member ripping part :lol: of the project :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post a new topicPost a reply Page 2 of 3   [ 51 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3  Next


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net